fredag 16 december 2011

Dag 2. Berätta om en person som haft stor påverkan till vem du är idag.

En person... Jag har ingen person som har haft stor påverkan till den jag är. Jag påverkas av allt och alla ungefär och jag tar åt mig lite av allt som folk säger. När jag var liten påverkades jag mycket av mina kusiner och min släkt över lag.

Mamma har påverkat mig genom hennes val och sätt att se på saker och ting. Det är oftast henne jag ringer för att få råd om livet och olika saker, så det är hon som har påverkat mig till att ta de beslut i livet som jag har gjort.

Mitt intresse för sport har jag fått från min pappa. Han har påverkat mitt sätt att se sport och det fantastiska i det. Det var på grund av honom som jag fortsatte att spela fotboll i alla de år jag gjorde. Det vet han nog själv inte om. Trots att han inte såg en enda match under 10 år som jag spelade så var de ändå han som påverkade mina beslut om att fortsätta och vilja bli bättre.

Sen när jag blev skadad och slutade spela fotboll och träna så tappade jag intresset för att kolla på sport också. Jag måste nog nästan säga att Niklas hade en stor del i att jag började kolla på sport igen. Båda vi håller på Barcelona när det kommer till fotboll och han var på mig och tjatade om att jag skulle kolla på matcherna och han hörde av sig om vilken kanal och tid varje vecka. Det fick mig till att få tillbaka intresset och det fick mig till att jag ville börja kolla igen samt att faktiskt ha koll på serien, spelare och historik. Och tack vare det så fick jag väldigt stort intresse i fotboll igen, trots att jag själv inte spelade längre. Allt detta har spridit sig till att jag börjat få intresse för hockey med. Så nu är jag nog en större "sportnörd" än jag någonsin tidigare var.

Jag antar att jag har allt och alla att tacka för den personen jag är idag.

Inga kommentarer: