lördag 15 september 2012

Briljeringssvina


Ikväll ska jag och soffipropp äta middag och sen gå ut tsm. Äntligen en riktig utgång, knappt så jag minns sist jag va ute. Klockan är strax efter 20 å det är nästa bäcksvart, funderar på att ta på mig min dunjacka. Känns som att vintern är påväg med stormsteg. Märkte inte ironin i det där förrän jag skrev det. Det är ju faktiskt storm här, eller iaf har det varit det de senaste dagarna. Kallt är det iaf! Svinkallt... Och när jag ändå klagar på kyla så ska jag passa på att klaga över uddevallahem som inte ens har lite värme på i lägenheterna. Jag kan inte fatta att jag betalar såpass mkt i hyra å så kan jag inte ens sätta på värmen när det är kallt, utan jag måste vänta tills november innan jag inte behöver gå fullt påklädd hemma. Behöver inte ens gå ut för att bli förkyld, räcker med att jag går på toa å är tvungen å ta av mig byxorna. Baam, förkyld eller frostskador... Nej men ni fattar!


Inga kommentarer: